شخصیت شناسی و کاربرد آن در زندگی من

در دوره لیسانس بین سالهای 82 تا 86 به طور اتفاقی با طب هومیوپاتی آشنا شدم. یک استاد متبحر در این زمینه برای دوستان پزشک و غیر پزشک  تدریس می کرد که بنده در این دوره ها شرکت کردم. اوایل فقط علاقمند به مباحث شخصیت شناسی هومیوپاتی بودم. و پس از گذشت دو سال که دوره اولیه تمام شد بنده تنها غیرپزشکی بودم که در دوره دوم قبول شدم و در دوسال بعد خب مباحث تخصصی تر و برای من که هیچ پیشینه ای از پزشکی نداشتم بسیار سخت تر شدند، هرچند امتحان های داخلی رو در نهایت گذراندم ولی برای آزمون جامع هومیوپاتی RIHA به من اجازه داده نشد شرکت کنم به این دلیل که پزشک نبودم. خب این در آن دوره شکست بزرگی برای من بود. گاهی با خودم فکر می کردم این رشته کاملا غیر مرتبط به رشته من است و چرا اینقدر رنج خواندن مطالب سخت پزشکی را به خود دادم که هیچ استفاده ای هم برای من ندارد و حتی مدرک پایانی را هم اجازه ندادند بگیرم!. حتی دوره ای تصمیم گرفتم، پس از اتمام لیسانس از ابتدا در رشته پزشکی شرکت کنم و ادامه تحصیل دهم. که خب منصرف شدم و در رشته مدیریت منابع انسانی ادامه تحصیل دادم، همیشه در زندگی شخصیم و ارتباطم با آدمها درسهایی که در آن 4 سال خوانده بودم و شخصیت شناسی ها وکیس هایی که بررسی کردیم به من کمک می کرد، حال بعد از گذشت بیش از ده سال چیزی که بی نهایت در کار اجرایی، استعدادیابی و حتی مدیریت استعدادها برای من کاربردی است، همان کیس هاییست که در رشته هومیوپاتی مطالعه کردم.

به قول آقای استیو جابز

شما نمی توانید نقاط مختلف زندگی خود را با نگاه کردن رو به جلو به یکدیگر متصل نمایید، این نقاط فقط وقتی از آنها گذر کردید و در پشت سر شما به یکدیگر متصل می شوند. پس باید به مسئله یی اطمینان کرده و امیدوار باشید در هر نقطه به گونه ای عمل خواهید کرد که به آینده و گذشته به درستی متصل گردد. این مسئله می تواند، جسارت، سرنوشت، کارما یا هر چیز دیگری باشد. این رویکرد هرگز من را سر افکنده نکرد و تمام تفاوت های موجود در زندگیم از همین طریق پدید آمدند

 

هومیوپاتی انسان را در آن واحد کل بهم پیوسته ای میداند که همواره بواسطۀ سطوح متمایز سه گانه در حال عملکرد است: سطح ذهنی، سطح فیزیکی، سطح احساسی ـ عاطفی که سطح ذهنی بالاترین اهمیت و سطح فیزیکی زیر مجموعه ای از آن است. در قوانین هومیوپاتی استعدادهای شخصیتی زمینه ای برای ابتلا به بیماریهاست و درمان هومیوپاتی براساس شخصیت افراد، آنها را در گروههایی متفاوت قرار می دهند. در صورتی که علاقمند به استفاده از هومیوپاتی در مدیریت استعداد و کاربرد آن برای مدیران،  شناخت شخصیت ها و شناخت کلی از هومیوپاتی هستید لطفا مطالب بنده را در کانال تلگرامی https://t.me/Talentmng دنبال کنید. لینک هر پستی که در این سایت میگذارم در کانالم هم منتشر خواهم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *