مديريت عملكرد در قرآن كريم

وقتي فردي وارد حرفه اي مي شود، همه چيز را از زاويه‌ي ديد خودش ميبيند. اين اصل كلي در مورد خود من هم كاملا صادق است. مدت هاست همه چيز را در قالب تحليل هاي منابع انساني مي بينم. با همين رويكرد چند روز پيش دوست عزيزي توجه بنده را به آيات ذيل جلب كرد. ناخودآگاه نگاه منابع انساني كه دارم،‌به ترجمه‌ي آيات نيز تسري پيدا مي كند. منظورم آيات پاياني سوره جن است. 

002

ترجمه آيات فوق
 
او عالم به غیب است و هیچ كس را بر غیب خود آگاه نمى‏كند.


مگر كسى همانند پیامبر كه از او راضى باشد، پس از پیش رو و از پشت سر نگهبانانى مى‏فرستد 


تا بداند (رسولان) پیام هاى پروردگارشان را رسانده‏اند و او به آنچه نزد آنان است احاطه دارد و هر چیزى را با عدد، شماره كرده است.
 
 
با رويكرد مديريتي در تفسير اين آيات مي توان سه نكته را يافت كه بسيار جالب توجه است:
اولاً؛ اطلاعات لازم بايستي در اختيار مديران قرار بگيرد؛
ثانيا، همان چيزي كه معمولاً تحت عنوان حمايت مديريت ارشد مطرح مي شود، از مديران در مقابل مسئوليتهايي كه به آنها مي دهيم بايستي محافظت كنيم و در مواقع لازم پشت آنها را خالي نكنيم. اين شامل كاركنان زير مجموعه هم مي شود؛
و ثالثا، حتي پيامبران هم كه مورد وثوق و اعتماد هستند و از آنها رضايت وجود دارد، باز هم مورد ارزيابي قرار مي گيرند. همانچيزي كه تحت عنوان مديريت عملكرد مطرح مي شود. ارزيابي نه با رويكرد مچگيري، كه با رويكرد توانمند سازي. ارزيابي از پس و پيش؛ از ابتدا تا انتها. كمي كردن عملكرد افراد جهت سنجش و اندازه گيري.
 
پيروز و سربلند باشيد.
اگر مفيد دانستيد با دوستان خود به اشتراك بگذاريد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *