تعادل کار و زندگی

هفت راهکار برای بازگشت به کار خانمها پس از فرزنددار شدن

چه تعداد از زنان تحصیل کرده به دلیل ترس از دست دادن موقعیت کاری و تحصیلی خود در مادر شدن تردید می کنند! درصورتی که این تجربه شیرین همراه خود هدف و شیرینی به زندگی خواهد آورد.

 اما متاسفانه این مساله واقعیت دارد که مادر شدن در همه جای دنیا زنان را از مسیر شغلیشان دور می کند و این چالش برای همه مادران وجود دارد که بعد از وقفه طولانی چگونه به کار بازگردند.

شما بعنوان یک نیروی کار که چند سال از محیط کاری دور بوده اید باید مهارت های بیشتری یاد بگیرید و خود را بیشتر از بقیه اثبات کنید. همچنین باید در بین داوطلبان دیگری که برخلاف شما دچار وقفه ای در کار خود نشده اند رقابت کنید

طبق گزارشAprès Group بیش از سه میلیون زن در آمریکا با تحصیلات عالی از بهترین دانشگاه ها پس از بچه دار شدن به دنبال بازگشت به بازار کار هستند. واقعا نمی توان در جلسه مصاحبه عنوان کرد من چند سال کار نکرده ام. باید از این شکاف زمانی به عنوان شانسی برای شغلی که واقعا به دنبال آن هستید استفاده کنید.در پست های آینده راه کارهایی را عنوان می کنم که مادران تحصیل کرده و توانمند می توانند برای بازگشت به کار استفاده کنند.

راه کار شماره 1 

هیچوقت خودتان را کامل از فعالیتها دور نکنید. حتی هفته ای دو ساعت کلاس برای افزایش مهارت ها یا یادگیری مهارت های جدید، کلاس های آموزشی آن لاین در صورتی که نتوانید فرزندتان را به کسی بسپارید. این کارها به شما کمک می کند هم بروز بمانید هم در ارتباط با شبکه افرادی باشید که مرتبط با صنعت و رشته شما هستند. مطمینا این قبیل فعالیت ها هم در کاریابی هم در جلسه مصاحبه به شما کمک خواهد کرد.

راه کار شماره 2 

خودتان را محدود نکنید که شغل پاره وقت پیدا کنید. معمولا شرکت ها پیشنهاد شغل پاره وقت را به کارمندان جدید نمی دهند. ابتدا مصاحبه بروید و سپس که خودتان و شایستگی هایتان را نشان دادید پیشنهاد پاره وقت بودن بدهید. جستجوهایتان را محدود نکنید.

راه کار شماره 3 

در لینکدین ثبت نام کنید، رزومه خود را بروز کنید. مقالات کوتاهی در مورد رشته خود بنویسید و آنها را در صفحه خود در لینکدین منتشر کنید.

 حضور دیجیتالی شما، برند شخصی شما و تخصص شما را نمایان می سازد. شاید شما فکر کنید من نویسنده نیستم ولی صفحه لینکدین از آن شماست. مقالات کوتاهی از خود منتشر کنید که اگر کسی به صفحه شما نگاه کند  بگوید این شخص می تواند بسرعت در صنعت ما رشد می کند

راه کار شماره 4 

وقتی حضور خود را در فضای مجازی ایجاد کردید و مهارت ها و رزومه خودتان را بروز کردید. حال برای شبکه سازی آماده هستید. کلید این کار افزایش روابطی است که قبلا داشته اید. از دوستان خود بپرسیدچه ویژگی هایی رو در سازمانشان برای ورود فرد جدید نیاز دارند. حتی اگر صنعت آنها با شما متفاوت است، دیدگاهشان می تواند به شما کمک کند.

راه کار شماره 5 

مادر بودن مهارت شما را در مدیریت زمان، هزینه و اهداف به مقدار زیادی افزایش می دهد و این برای ایجاد تعادل بین زندگی کاری و زندگی شخصی بسیار به شما کمک می کند. شما سریع تر وظایف را انجام می دهید. یاد می گیرید چه چیزهایی ارزش آری گفتن دارد و چه مواردی خیر. وقتی وارد مذاکرات می شوید توانمندی بیشتری دارید. همچنین همه کارهایی که با گذشت و داوطلبانه برای فرزندتان انجام می دهید به شما کمک می کند بتوانید روابط خود را در محیط کار بهتر مدیریت و سازماندهی کنید. به نظر من همه اینها باید به رزومه شما اضافه شود. مادر بودن همه مهارت های مدیریتی مثل برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری، کنترل و مدیریت امور مالی را در خود دارد. پس به این دوره زندگی خود افتخار کنید.

راه کار شماره 6:

بسیاری از خانمهایی که پست مدیریت داشتند بخصوص در بعضی رشته های خاص وقتی به دلیل فرزند دار شدن کار را ترک کردند و دوباره خاستند بعد از چند سال مشغول کار شوند. پست های پایین تر به آنها پیشنهاد داده شده. باید واقع بین و منطقی باشید، زمانی که همه چیز رو به جلو بوده شما از آن بیرون آمده اید. پس موقعیت ها را از دست ندهید بپذیرید با شایستگی شما دوباره به آنها دست خواهید یافت

راه کار شماره 7 

وقتی شما مشغول انجام کار هستید واقعا فرصت نمیکنید به عقب برگردید ونگاه کنید آیا این واقعا کاریه که دوست دارم؟ داشتن این وقفه و کار نکردن، شانسی رو به شما می دهد که اهداف فردی، شغلی و مالی خود را بررسی کنید و شغلی را که بتوانید به آنها برسید بیابید. شما وقت دارید مهارت های خودتان  شبکه های خودتان را توسعه دهید. پس از این زمان به عنوان یک شانس استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *