خلاصه پادکست HBR: جبران خدمات و مزایا

مترجم: زهره کافی، دانشجوی کارشناسی ارشد MBA دانشگاه علامه طباطبایی

سخن مترجم:

من از شنیدن پادکست با آلیسون و دن واقعاً لذت بردم میهمان آن‌ها مایک فنلون اطلاعات زیادی در مورد پاداش و جبران خدمات داشت.

درباره مهمان برنامه:

او(Mike Fenlon )به‌عنوان رئیس ارشد منابع انسانی  CPO در (پرایس واتر هاوس کوپر)  PWCشرکت چندملیتی خدمات حرفه‌ای بریتانیایی مشغول فعالیت است وی به‌عنوان یکی از 100 فرد خلاق در تجارت در سال 2016 شناخته شد. مایک پیش از پیوستن به PWC عضو هیئت ‌علمی تیم آموزش ‌و پرورش اجرایی دانشکده بازرگانی کلمبیا بود که توسط فایننشال تایمز به‌عنوان شماره 1 رتبه‌بندی شد. وی به‌عنوان دانشیار دانشکده بازرگانی کلمبیا دارای برنامه‌های برتر MBA در نیویورک با دانشکده‌های بازرگانی لندن و برکلی بود و یک دوره جذاب مدیریت اجرایی را تدریس کرد. او همچنین در بخش‌های غیرانتفاعی هم مشاوره می‌داد و در برنامه‌های اجرایی در مدرسه کندی در دانشگاه هاروارد هم خدمت کرد. او تحصیلات خود را در دانشگاه ویسکانسین – MKEو دانشگاه کلمبیا در مقطع ارشد و دکتری تکمیل کرده است.(منبع: لینک دین مایک فنلون)

خلاصه پادکست:

 ازآنجایی‌که اقتصاد از زمان رکود اقتصادی تغییر کرده تعداد بیشتری از مردم به‌ویژه جوان‌ترها بیشتر در مورد مزایای شرکت خود صحبت می‌کند. کارمندان اکنون می‌دانند که بازار در حال رقابتی شدن است الآن موقعیت‌های بیشتری برای انتخاب محل کار خود دارند درواقع کارکنان سرمایه‌های یک شرکت هستند و باید بتوانند نرخ بازدهی بالایی برای شرکت داشته باشند بنابراین آن‌ها نیاز به مزایا و جبران خدمات دارند. در این پادکست 3 سؤال توسط میزبان‌ها مطرح شد. 

اولین سؤال در مورد یک فریلنسر که در حال انتخاب گزینه‌های خود برای ادامه کار به‌عنوان همان فریلنسر و یا به‌عنوان رهبر در یک شرکت با مزایا اما دستمزد پایین‌تر است مطرح شد.

 مطابق گفته میزبان هر موقعیتی منحصر به فرد بوده و بهتر است به‌کل پکیج ارائه‌شده توسط شرکت نگاهی بیندازیم تا ببینیم در کل سودمند است یا نه و سپس آن را با ارزش کار فریلنسری مقایسه کنیم.

 سپس مطرح شد که یک فرد به‌عنوان فریلنسر نمی‌تواند رشد کند چون دائم همان پروژه را که بارها و بارها تکرار می‌شود انجام می‌شود یک فریلنسر می‌تواند هرچقدر که دوست دارد کار کند با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا از پایه‌های محکمی برخوردار است حتی باوجود دستمزدهای پایین‌تر فریلنسرها ارزش بیشتری نسبت به کارمندان به دست می‌آورند.

 همان‌طور که میزبان‌ها توضیح دادند هیچ ضرری ندارد که افراد برای مصاحبه کار با مزایای بیشتر و بهتر شرکت کنند این حتی می‌تواند شبکه‌های کاری بیشتر و بهتر برقرار کند.

سؤال دوم در مورد یک خانم به‌عنوان مدیر اجرایی شرکت بیمه در کسب‌وکار خانوادگی است که توسط پدر و پسر اداره می‌شود آن‌ها دچار یک معضل و مشکل هستند آن‌ها می‌خواهند شرکت خود را بهبود دهند و باجذبه نیروهای باتجربه و خلاق به کارشان رونق بخشند.

 خانم مدیر اجرایی شرکت ۲۸ساله است و از مزایایش راضی نیست در موقعیت خوبی است که بتواند برای گرفتن مزایای بهتر برای کارمندان شرکت بحث کند چون رئیسش فرد روشنفکر و منطقی است. 

همان‌طور که میزبان‌ها توضیح می‌دهند بیزینس های کوچک‌تر مشکلات بیشتری نسبت به شرکت‌های بزرگ‌تر برای دادن مزایا دارند. مزایا باید با نتایج کاری افراد هماهنگی داشته باشد. بعضی افراد که در صنایع مختلف مشغول به کار هستند تفاوت بین مزایای ارائه‌شده و امکانات ارائه‌شده را از هم تشخیص نمی‌دهد. درواقع اینجا یک تفاوت وجود دارد به‌عنوان‌مثال ممکن است مزایا به‌صورت صندوق بازنشستگی باشد و یا امکانات می‌تواند به‌صورت میز بیلیارد یا استودیوی یوگا باشد. خانم مدیر اجرایی اگر بخواهد حرفش را به مدیران اثبات کند می‌تواند مثال کارمندانی را بیاورد که به خاطر نبود مزایا  کارشان را ترک کردند. خانم مدیر اجرایی پیشنهادی در مورد مزایای لازم جهت رشد شرکت بیمه و جذابیت شرکت برای جذب جوانان ارائه کرد.

 او باید با ارائه اطلاعات بتواند مزایای موردنیاز برای بهبود شرکت را به همراه بیاورد یک داستان قانع‌کننده بهترین راه برای ارائه به این کارفرمایان است اگر این راه‌حل‌ها کار نکرد باید تصمیم بگیرد ادامه دهد یا کارش را ترک کند.

 سؤال سوم در مورد مدیر یک کارخانه است که از مزایای تعطیلات استفاده می‌کند اما مشکل اصلی این است که باید در حین تعطیلات کار خود را هم انجام دهد از اینکه مجبور است کارهای زیادی را انجام دهد شکایت می‌کند.

 دن می‌گوید دلیل اینکه مدیر مجبور است که در تعطیلات کار کند این است که اعضای گروهش خوب کار نمی‌کنند کارها به‌طور مساوی ( صحیح )تقسیم‌نشده است.

طبق یک مطالعه ۵۴درصد از آمریکایی‌ها از زمان تعطیلات خود استفاده نمی‌کنند به این دلیل که پس از بازگشت از مسافرت کارهای زیادی برای انجام دادن خواهند داشت.

 مهمان (مایک) عنوان کرد که داشتن زمانی برای استراحت و رفرش شدن بدون داشتن ارتباط کاری برای کارمندان بسیار مهم است.

 تعطیلات به کارمندان کمک می‌کند که فکرشان بهتر کار کند و در موقع تصمیم‌گیری بهتر عمل کنند.

 نکته مهم آریانا هافینگتون مدیر کارخانه این است که شرکت او Thrive Globalدارای یک سیستم ایمیلی است که وقتی کارمندان در تعطیلات‌اند بلافاصله ایمیل به صورت خودکار پاسخ می‌دهد که اگر ایمیل مهم است موقع بازگشت از تعطیلات دوباره ارسال شود.

 بر طبق نظرات میزبانان برنامه  این مدیر کارخانه مجبور است بپذیرد که مدیر ارشد است و باید روزانه ۳۰دقیقه از وقت خود در تعطیلات را هم برای پاسخگویی به ایمیل‌ها و کارهایی که باید انجام بدهد اختصاص دهد.

ادرس پادکست: 

https://podcasts.google.com/?feed=aHR0cDovL2ZlZWRzLmhhcnZhcmRidXNpbmVzcy5vcmcvaGFydmFyZGJ1c2luZXNzL2RlYXItaGJy&episode=dGFnOmF1ZGlvLmhici5vcmcsMjAxOC0wMS0yNTpkZWFyLWhici4wMDMx

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *