گزارشي قابل تامل از وضعيت نيروي انساني داخل كشور

خوشبختانه يكي دو سالي است گزارشهايي در خصوص وضعيت حقوق و دستمزد داخل كشور توسط سايت ايران تلنت ارائه مي شود. نكات قابل تاملي در اين گزارش وجود دارد كه توصيه مي كنم حتما آنرا اينجا مطالعه كنيد. شكل زير يكي از مواردي است كه در اين گزارش ذكر شده است.

Salary-Employer-Plan-1393

برنامه شاغلين در سال 94

از كل شاغلين سال 93 تنها 23 درصد تلاش مي كنند تا فعاليت خود را در سازمان ادامه دهند و به عبارت بهتر با اطمينان خوبي نسبت به سازمان، ميل به ماندن دارند. 17 درصد هم تلاشي براي تغيير وضعيت خود نخواهند كرد. تا اينجا طبيعي است. ولي نكته 60 درصد از كارمنداني است كه ميل به ماندن بالايي دارند. به عبارت بهتر قصد به خروج دارند كه به دلايل مختلف هنوز تبديل به عمل نشده است ولي مديران آنها بايستي هر روز چشم به راه نيامدن آنها باشند. 

به نظرم مديران مستقيم و مديران منابع انساني به صورت خاص بايستي كمي با تامل بيشتري نسبت به اطراف خود نگاه كنند. چرا تا اين حد تمايل به رفتن در سازمانها بالاست. چه اتفاقي رخ داده است؟  چه عواملي در اين زمينه تاثير گذار است؟ نقش هر كدام از ما در سازمان جهت افزايش ميل به ماندن چيست؟ چه كمبودها و ضعفهايي داريم؟ چه فرصتها و قوتهايي داريم؟

كمي به اطراف با دقت بيشتري نگاه كنيم!

پايدار باشيد.

در صورتي كه مفيد بود با دوستان خود به اشتراك بگذاريد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *