خلاصه پادکست HBR: مسایل و مشکلات محیط کار

مترجم: علی معافی، دانشجوی کارشناسی ارشد MBA گرایش مالی دانشگاه علامه طباطبایی

پادکست در مورد فضای اداری که در واقع مکانی مشخص وجود دارد که در آن محل کارکنان می خواهند کار بکنند.با آقای Pete Vice  ازدانشگاه میشیگان که یکی از اساتید بیزنس می باشد در مورد مشکلاتی که در محل کار وجود دارد  صحبت کردند که بعضی از این مشکلات همیشگی هستند و راهی برای فیکس و درست کردن آن ها وجود ندارد ولی بعضی ها را  نیز می توان تغییر داد مثل  اسباب و اثاثیه اداری که آن ها و وسایل داخل آن ها قابل تغییر میباشد که بقیه کارکنان نیز بتوانند بهروش دیگری از آن وسایل استفاده کنند.

روی هم رفته دیزاین اداره و محل کار مهم است چون باعث می شود که افراد همکاری خوبی درکنار یکدیگر داشته باشند و در این پادکست به دنبال راه حلی برای از بین بردن این مشکل بودند که من در محلی کار می کنم که دیوار های دفتر کارم خیلی کوتاه است و من دیگر همکارانم را می بینم و صحبت هایی که آن ها می کنند را میشنوم. حال سوالی مطرح شد که چطور  میتوان این مشکل را حل کردو از آقای Pete Viceپرسیدند راه حل چه می تواند باشد؟ که ایشان گفتند که اول باید با سوپروایزردر میان بگذاریم که اصلا آیا راهی برای درست کردن دیوار های دفتر وجود دارد یا خیر.

پیشنهاد این بود که البته اگر دیوار های محل کار بلند تر باشند مسلما بهتر است و می تواند جلوی خیلی چیز ها را بپوشاندو باعث می شود حواسمان جمع کارمان باشد و پرت نشود و سیستمی وجود دارد که می توانیم در اداره جاسازی کنیم که صدا ها راکمتر کند و یا کلا از بین ببرد مثل صدا های مختلف از جمله صدای صحبت کردن افراد و سر و صدا در حین غذا خوردن و در  نهایت دیگر صدا ها را نمی شنویم.

پیشنهاد دیگر اینکه از هدفون هایی استفاده کنیم و آن ها را در گوش هایمان بگذاریم تا متوجه صدا ها نشویم و اینکه به هر حال در  کار ممکن است اتفاقاتی بیفتد و باعث حواس پرتی آدم ها بشود و راه دیگر حل مشکل این است که ما تمرکز کنیم روی کاری که  داریم انجام می دهیم و دقتمان را بگذاریم روی کارمان و تمرکز در انجام کار هایمان را بالا ببریم تا باعث حواس پرتی ما نشود و این طوری کمتر اذیت می شویم و یا اینکه بپذیریم که روی هم رفته دیزاین و طراحی اداره ما  رفته فعلا همین است و سعی کنیم با صحبت کردن و قبول این واقعیت به نوعی با هم کنار بیاییم و کار کنیم چون با بحث و مجادله به جایی نمی رسیم و یا اینکه لا اقل در وقت و زمان غذا خوردن از سر جای خودمان بلند شویم و سعی کنیم از آن محوطه کمی دورتر شویم و به این نکته هم توجه کنید که بعضی از مشکلات در محل کار به هر حال وجود دارند و طبیعی است که ممکن است در طول زمان برای افراد عادی بشود و به نوعی به آن عادت کنند ولی به هر حال برای حل این مشکلات باز هم باید با سوپروایزر صحبت کرد تا بهترین روش برای حل آن ها راپیدا کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *