خلاصه کتاب ارتباطات انسانی دکتر فرهنگی

در دوره دکتری این سعادت را داشتم که یکی از مهمترین درس های دوره را با پروفسور فرهنگی بگذرانم. کلاس درس که محتوای آن محدود به محتوای کلاسیک دوره نشد و دوره زندگی، دوره معلمی و در یک کلام دوره انسانیت ماهیت واقعی دوره بود.

شرافت، سعه صدر، قلب سلیم، خوش بینی و انسان مداری از مهمترین ویژگی هایی است که ایشان به صورت کاملا یکپارچه و بدون شعار در کلاسهای خود رعایت میکنند.

علاوه بر اینها، نکته دیگر قلمی است که ایشان دارند. یکی از مهمترین ضعفهای منابع فارسی در حوزه مدیریت و رفتار سازمانی، کمبود وجود منابعی است که به معنای واقعی تالیف باشند، قلم نویسنده باشند. اغلب کتب فارسی که به عنوان تالیف چاپ شده اند در واقع گردآوری و تدوین هستند و نه تالیف.

کتاب ارتباطات انسانی دکتر فرهنگی، اساسا یک کتاب آکادمیک برای طبقه ای خاص نیست. خاطرم هست سال ۹۰ در خدمت دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه قشم بودم. همین کتاب را به عنوان منبع درسی معرفی کرده بودم. اغلب دانشجویان سنهای بالایی داشتند و نکته جالب این بود که یکی از ایشان میفرمود که دکتر ۹ ساله ام کل کتاب را طی چند رو مطالعه کرده است.

این ترم در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه علامه هم کتاب را معرفی کرده بودم، دو تن از دانشجویان خوب، به صورت خودجوش زحمت خلاصه کردن کتاب را کشیده اند و دیدم که خلاصه خوبی شده است. بنابراین جهت استفاده عموم قرار میدهم. 

هدف، آشنایی با کتاب است و نبایستی از خواندن نسخه اصلی غافل شوید.

برای دانلود روی تصویر ذیل اشاره بفرمایید.

موفق باشید.

6 دیدگاه دربارهٔ «خلاصه کتاب ارتباطات انسانی دکتر فرهنگی»

    1. سلام. متاسفانه خیر. ضمن اینکه جلد اول به لحاظ کاربردی بسیار با کیفیت تر از جلد دوم است.
      موفق باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *