چگونگی مواجهه با انتظارات غیرواقع بینانه مدیران

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. سیدوحید موسوی گفت:

    سلام ممنون از مطالب بسیار مفید و اموزنده ای که در سایت و کانال قرار می دهید. آقای دکتر مقاله فوق موارد مهمی در برخورد با مدیران رو در خود دارد . ولی در محیطی که بنده شاغل هستم نمی توان انتظارات غیر واقع بینانه قلمداد کرد بیشتر تلاش مدیران ایجاد حاشیه امنیت برای مدیریت خودشان است . و در انجام وظایف محوله نیز فقط اولویت حفظ جایگاه مدیر است نه منافع شرکت . حتی بسیاری از مدیران چنان سد و سنگ بزرگی در مسیر رشد و پیشرفت زیر دستان خود قرار می دهند که در بیشتر مواقع کل عمر کاری افراد تباه می شود . در ارزیابیها و امتیاز دهی و آموزش و ارتقا شغلی چنان ضربه ای می زنند که امکان برگشت پرسنل به مسیر قبلی غیر ممکن می شود .علت اصلی هم فقط در نحوه انتخاب افراد به پست مدیریتی بر میگردد. در این انتخاب هیچ یک از خصوصیات فرد موجب ایجاد منافع و بهره وری برای سازمان نمی شود . ولی ۱۰۰% منافع و جایگاه انتخاب شونده را مستحکم می کنند . و همیشه خود را زیر دین وی می داند . 

    • مهدی نریمانی گفت:

      سلام
      این مواردی که میفرمایید بخشی از واقعیتهای محیط کاری است. و دقت کنید که منحصر به سازمانها و شرکتهای ایرانی نیست. پژوهشها و مقالات بسیاری در کشورهای پیشرفته نیز در این حوزه ها انجام شده که نشان میدهد مسئله بین المللی است. و راه حل همه این مسائل هم رشد و بلوغ سازمانی است و اینکه مدیریت منابع انسانی به شریک استراتژیک کسب و کار تبدیل شود.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *