میزان اعتبار ابزارهای انتخاب در فرایند استخدام

مقاله ای در خصوص اعتبار ابزارهای انتخاب کارکنان در فرایند مصاحبه مطالعه می کردم که نتایج جالب توجهی داشت. اینکه هر کدام از ابزارهایی که ما در استخدام استفاده می کنیم چقدر اعتبار دارد. این اعتبار هم از لحاظ محتوایی است و هم از لحاظ میزان قدرت پیش بینی کنندگی انها. شکل ذیل به خوبی این نتایج را نشان می دهد. این مقاله جمع بندی 85 سال تحقیق و پژوهش در حوزه ابزارهای استخدام است.Picture3

هر چه همه استفاده می کنند، یا مد شده الزاماً ابزار کارایی نیست. یک ابزار خوب بایستی اعتبار و پایایی بالایی داشته باشد. اینم هم منبع مقاله:

Schmidt, F., & Hunter, J. (1998). The Validity and Utility of Selection Methods in Personnel Psychology: Practical and Theoretical Implications of 85 Years of Research Findings. Psychological Bulletin, 124,262-274.

پیروز و پایدار باشید.

اگر مفید بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

2 دیدگاه دربارهٔ «میزان اعتبار ابزارهای انتخاب در فرایند استخدام»

  1. سلام ممنون از سایت خوبتون.میخواستم در مورد شاخصهای ارزیابی عملکرد شرکت در حوضه منابع انسانی تحقیق کنم.ممنون میشم اگر مطلبی داشته باشید

    1. سلام

      در حوزه ارزيابي عملكرد بهتر است با يك ديدگاه سيستمي وارد شويد. توصيه مي كنم ابتدا يك كتاب در خصوص مديريت عملكرد مطالعه بفرماييد.

      در اينترنت مطالب زيادي هست ولي ابتدا با يك كتاب شروع كنيد.

      موفق باشيد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *