گزارشی از یک مصاحبه لذت بخش

مدتی است به خاطر یکی از طرح های سازمانی که دارم، درگیر انجام مصاحبه هایی به صورت مستقیم با مدیران عالی و اعضای هیات مدیره  شده ام. اغلب این مصاحبه های را شخصا اداره می کنم. امروز سه مصاحبه مفصل داشتم که يكي از آنها شاید بتوان گفت، از لذت بخش ترین مصاحبه هایی بوده است که تا کنون انجام داده ام.

فردی مثبت اندیش که کارکنان سازمان را افراد با خمیر مایه خوب می بیند که اگر هم ضعفی دارند از ضعف مدیریتی ماست. اینکه ما نتوانسته ایم آنها را اداره کنیم. کمتر یا بهتر بگویم تا کنون اصلا چنین جمله ای را از یک مدیر عالی نشنیده بودم.

نگاهی کاملا مثبت به زیر مجموعه همراه با مسئولیت پذیری کامل نسبت به اداره آنها.

خوبی این مصاحبه به اینجا ختم نمیشد. لذت آن زمانی تکمیل شد که وقتی خواستم فرهنگ کارکنان سازمان را با عباراتی توصیف کند از کلماتی همچون: نجیب، پاک و سالم استفاده کرد.

این حد از مسئولیت پذیری یک وظیفه است. همه باید اینگونه باشند ولی اغلب متاسفانه تمام شکست ها و عدم موفقیت ها را بر گردن کارکنان می اندازند.

خوب است بقیه هم کمی یادبگیرند.

پیروز و پایدار باشید.

 

7 دیدگاه دربارهٔ «گزارشی از یک مصاحبه لذت بخش»

  1. استاد بزرگوار ما هم رييسايي داشتيم كه اينطوري حرف ميزدند ولي  يك ژست گرفتن بيشتر نبوده و عملا طور ديگري بودند

    1. سلام

      با شما موافقم در اينكه خيلي مواقع بيشتر يك ژست است ولي اولا هميشه اينگونه نيست و ثانيا ذكر پذيرش مسئوليت،‌خود بخشي عمده اي از مسير است.

      موفق باشيد

  2. احترام سیدمرتضی

    سلام استاد گرامی دقیقا همین طوره مگر غیر از اینه که باید انگیزه انجام به کار را در کارکنان ایجاد نمود و همه این ها برمیگرده به شیوه مدیریت یک مدیر،به نظر من البته،در صورتی که یک مدیر نتواند خروجی دلخواه خودش را از کارمندانش بگیرد بایستی به نوع مدیریت خود فکر کند ایا خودش ان گونه عمل کرده که خروجی بالایی از کارمندانش را انتظار داشته باشد؟

  3. راز یک زندگی زیبا این است:
    که امروز با خدا گام برداری و برای فردا به او اعتماد داشته باشی.
    ممنون بابت مطالب خوبتون!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *